środa, 13 kwietnia 2016

Czas zmian

Czas zmian ?
Już był ? Czy jest teraz ? Może dopiero nadejdzie ?
A może nigdy nie ma dla zmian dość dobrych okoliczności .
Może powinniśmy robić wszystko aby się obronić przed zmianą ?
A właściwie co to jest zmiana ?
Jeśli wszystko co postrzegamy podlega naturze , starzeje się , koroduje , dojrzewa - rośnie .
To spostrzegając i uczestnicząc w tym procesie nabieramy nowego spojrzenia na świat .
Jak choćby przez to ,iż każdy kolejny rok staje się mniejszą częścią naszego dotychczasowego życia .
Zatem powinniśmy nabierać coraz więcej cierpliwości z latami naszego życia , powinniśmy mieć także i świadomość coraz mniejszej ilości pozostałego nam tutaj czasu .
Obserwując moich znajomych , młodszych o dekadę - widzę siebie te cechy których się już pozbyłem ale i te które chciałbym nadal pielęgnować . Patrząc na moich rówieśników widzę jak zmienili się na przestrzeni lat .
Gdy spoglądam na starszych od siebie nie chcę nabyć  zniechęcenia jak ma wielu z nich  , spotykam też i takie osoby które są inspiracją . Mogłyby kilku małolatów obdzielić swoim , optymizmem , energią .
Przechodząc do puenty :
Zmiany następują w nas i wokół nas . Są procesem ciągłym którego zatrzymać lub przyspieszyć nie jesteśmy w stanie .  
Możemy świadomie nadawać im kierunek i dzięki czemu będziemy kierować swoim życiem , czynić je szczęśliwym .
A oczekując na lepszy moment ? Możemy się nie doczekać takiego .
Zaczniesz jurto , jeden dzień będzie już stracony .
Szczęśliwy człowiek wywiera pozytywny wpływ na otoczenie zatem uczynimy nasze otoczenie lepszym , i w ten sposób każdy ma wpływ na to jaki ten świat zostawi po sobie .
Czas zmian trwa w najlepsze miejmy tego świadomość abyśmy dokonywali właściwych wyborów , zmian i ulepszeń naszego życia .
Zanim w mojej głowie wyartykułowały się te myśli  , doświadczyłem w życiu wielu różnych sytuacji noszę w sobie po nich  pamiątki niczym blizny , tatuaże . Każdy z nas ma takie doświadczenia które determinują postrzeganie i przez to ocenę doświadczanej rzeczywistości .
Spotkałem też wielu ludzi , przeczytałem wiele publikacji wysłuchałem wielu wykładów i mogę stwierdzić ,że zainspirowały mnie do nauki . Uczymy się całe życie mówi przysłowie a gdy przestajemy to nasz rozwój w świecie który wciąż ewoluuje nie staje w miejscu lecz się cofa .
Dziś mam satysfakcję , że są osoby dla których to ja stałem się inspiracją a to tylko utwierdza mnie w najcięższej pracy , pracy nad samym sobą .
Czas zmian ...

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czas zmian, to wszystko co nas otacza.
    Każdy nowy wschód słonca jest inny od tego wczorajszego.

    Kto próbuje zatrzymać zmiany, to tak jakby świat cały chciał zatrzymać.
    Pytanie pojawia się jedno.
    Jaki jest ten kierunek zmian?

    Pozdrowienia
    Jan Paweł Tomaszewski

    OdpowiedzUsuń